OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

Zdraví z Tibetu, náš druhý mozek, quinoa raz dva

O výživě s Lahodou - měsíčník o novinkách a zajímavostech ze světa výživy - ČERVEN 2021

Červnové "lahodné tipy" se budou točit opět kolem zdraví našich střev, protože je to téma, kterému se aktuálně hodně věnuji. A na závěr jedna novinka od Bonduelle, která usnadní život všem, kdo touží stravovat se zdravě a pestře.

Nechcete zmeškat ani jeden nový článek? Přihlaste se k odběru novinek.

ODEBÍRAT NOVINKY

Pramen zdraví z Tibetu…

Dlouho jsem váhala, ale nakonec jsem neodolala a pořídila si je domů. Teď se o ně starám a ony mi na oplátku přinášejí radost. Ne, nemám na mysli akvarijní rybičky ani párek rozkošných čivav. Řeč je o tibetských houbičkách. Pokud je ještě nemáte, vřele doporučuji!

Těžko byste hledali zdravější nápoj, než je kefír, který vám tibetské houbičky každý den naservírují. A co jsou vlastně zač? Tibetská houba je kombinací bakterií a kvasinek. Udává se, že obsahuje až třicet probiotických druhů. Po zalití houbiček mlékem se startuje kvasný proces, při kterém vzniká kyselý, lehce perlivý nápoj. Kromě již zmiňovaných probiotických kmenů obsahuje velké množství vitamínů skupiny B (včetně kyseliny listové a B12), vitamíny K2, D a C, vápník, hořčík a fosfor. Mikroorganismy obsažené v kefíru vytvářejí zdravé střevní prostředí, které je absolutním základem silné imunity a pevného zdraví.

A jak kefír připravit? Do sklenice o obsahu 0,7-1 l dáme 2 lžíce kefírových zrn, zalijeme je mlékem (nejlépe bio plnotučným) do 2/3 výšky sklenice, zakryjeme kouskem papírové utěrky a utěsníme gumičkou. Necháme stát na kuchyňské lince při pokojové teplotě 24 hodin. Slijeme přebytečnou syrovátku a poté kefír necháme protéct sítkem do misky nebo hrnku. Kefírová zrna, která nám zůstala v sítku, opět vložíme do čisté sklenice a zalijeme mlékem. Vzniklý kefír zkonzumujeme, nebo uložíme do ledničky, kde vydrží i několik dní. Pozor – kefírová zrna nesmějí přijít do styku s kovem!

Tibetské houbičky

Obsahuji davy

Náš druhý mozek…

Když už jsem si pomalu začala zvykat na myšlenku, že v útrobách nosím přibližně 1,5 kg živé váhy mikrobů, dostala se mi do rukou kniha Eda Yonga Obsahuji davy. A musím říct, že je to silné kafe. Dokážu se smířit s představou, že střevní mikrobiom vytváří látky, které mají vliv na naši imunitu a celkový zdravotní stav. Ale bude mi chvilku trvat, než „strávím“ fakt, že ovlivňují také naše myšlenky, pocity, náladu… Všem, kdo jsou ochotni přistoupit na teorii, že kromě mozku v hlavě máme ještě druhé centrum myšlení v našem střevě, knihu vřele doporučuji. Četba to není úplně lehká, ale rozhodně obohacující.

Quinoa raz dva...

Jestli mi v poslední době něco udělalo radost, pak novinka od Bonduelle. Quinoa v praktickém dvouporcovém balení je ideální na cesty nebo ve chvílích, kdy opravdu nestíháte. Stačí otevřít, vyklopit a je to. Skvěle se hodí do letních salátů, kterým dodá extra porci bílkovin a navíc krásně zasytí. Recepty s quinoou najdete také v mém Archivu receptů.

Quinoa Bonduelle

Nechcete zmeškat ani jeden nový článek? Přihlaste se k odběru novinek.

ODEBÍRAT NOVINKY

Recepty