OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

Jak nepřibrat o vánocích ani gram

Nic naplat, vánoce jsou v „dietním světě“ téma. Radami a návody, jak si je užít a nepřibrat, se to všude jen hemží. Někde vám doporučí militantně dodržovat dietní plán i na Ježíška, jinde zas vykašlat se na všechna předsevzetí a užít si svátky se vším všudy. Garantuji vám, že výsledek bude velmi podobný – pokažená radost z prožitých vánoc – jen v druhém případě se dostaví o něco později.

Se svými klientkami řeším vánoce rok co rok a za tu dobu jsem vypozorovala dvě věci. Na jedné straně sklon přikládat přehnaný význam skutečnostem, které na hubnutí, respektive přibírání, zas až takový vliv nemají. Na druhé straně podceňování základních faktů, které ve výsledku mohou napáchat na postavě pěknou paseku. Pojďme se jim společně podívat na zoubek.

Vánoční svátky trvají 3 dny

Ano, čtete správně. Ani o den víc, ani o den míň. Pokud nechcete přes vánoce přibrat, přestaňte je vnímat jako dvoutýdenní nepřerušovanou gurmet párty. Když si tři dny za sebou dopřejete o něco větší kalorickou nálož než obvykle, pravděpodobně se vaše hubnutí pozastaví. Toť vše. Dovolte si tuto krátkou zastávku na vaší cestě za vysněnou postavou, však ona vám neuteče. Ale zbytečně ji neprodlužujte!

Pohyb není samospásný

Často se setkávám s argumentem: „O vánocích si mohu dopřát všechny své oblíbené dobroty, protože mám víc času se hýbat a kalorie vysportuju“. Pokud se hýbete pravidelně, není důvod, proč vynechat trénink o svátcích. On takový „štědroranní“ běh vylidněným parkem či lesem má něco do sebe. Na druhou stranu, když vám to nevyjde, za tři dny o kondičku určitě nepřijdete. Ale pozor. Kdo běžně pohybu moc nedá, o vánocích většinou rekordy netrhne. Navíc z mé zkušenosti nesportující ženy mají tendenci přeceňovat energetický výdej při sportu. Jen pro představu, půlhodinkou rychlé chůze spálíte 2 (slovy dva) vanilkové rohlíčky!

Upeču si zdravé cukroví

Pokud vás pečení baví a budete mít z toho dobrý pocit, proč ne. Ale musíte mít na mysli, že cukroví je pořád jenom cukroví. To, že nahradíte cukr sladidlem a bílou mouku celozrnnou špaldovou z něj ještě nedělá dietní superpotravinu. Pořád je to především slušná nálož sacharidů a tuků. Tak k němu tak přistupujte.

Vždyť jsem skoro nic nejedla

A stejně jsem přibrala dvě (tři, čtyři…) kila. Tak tohle je povánoční klasika. Můžeme se bavit o tom, co je to „skoro nic“. Oni takové dva tři vanilkové rohlíčky na pohled jsou „skoro nic“, ale energeticky už je to „docela něco“. Často je ale zakopaný pes ve slově „nejedla“. „Nejedla“ totiž není totéž, co „nejedla a nepila“. Přesně tak, mám na mysli všechna ta pivečka, vínečka, svařáčky, punčáčky a vaječné koňáčky. V tomto ohledu jsem naprosto nekompromisní a svým klientkám povoluji dvě deci bílého (nebo jedno malé pivo) na Štědrý večer a jednu sklenku šampusu na Silvestra. Všechno ostatní je na vlastní hubnoucí nebezpečí.

Nějak to odhadnu a ono to dopadne

Bohužel většinou špatně. Pokud vám opravdu záleží na tom, abyste o svátcích nepřibrala, plánujte dopředu. Vánočka k snídani na Štědrý den je v pořádku. Ale raději než houbového kubu si pak na oběd dejte zeleninový salát s pěknou porcí bílkovin. Pár kousků cukroví k odpolední kávě na Boží Hod vám také neublíží, pokud to večer nezazdíte kapřím řízkem s bramborovým salátem z předešlého dne. Ideální je mít svůj „vánoční plán“ a toho se držet. Pokud na něj nemáte před svátky kapacitu, ráda vám s ním pomůžu.

Tak šťastné a veselé!

Nechcete zmeškat ani jeden nový článek? Přihlaste se k odběru novinek.

ODEBÍRAT NOVINKY

Recepty